Színpadi cipővel kapcsolatban döbbenetes tényeket hallottam nemrég. Lehet, hogy naiv vagyok, de nekem ez teljesen új… Kolléganőkkel, kulisszák mögött, szokásos téma, cipők,ruhák, sminkek stb. Az egyik lány nagyon durván magas sarkú platform cipőt viselt. Én ilyet max. bárzenéhez húzok, mert ott leülhetek a bárszékemre, amikor csak tetszik. De ő színpadi, táncos, kb. 20 perces produkcióhoz viselte. Valami olyasmit, mint itt Zoltán Erika, csak még vastag talppal:
Aki viselt már platform cipőt (pláne ha volt már rá példa, hogy kifordult a bokája, ergo lazábbak a bokaszalagok), az tudja, hogy életveszélyes vastag talpon táncolni. A hozzá tartozó 12-18 cm-es sarokmagasság pedig annyira megterheli a lábfejet és a lábboltozatot, hogy egy furcsa-hidegrázós, mindenhova kisugárzó fájdalom jelentkezik kb. 1,5 óra viselés után. Ha közlekedsz is benne (tehát nem csak a fellépés előtt, a színpadnál bújsz bele, hanem járkálsz stb.) akkor még annyi idő sem kell. Erről általában nem nagyon fészbúkuznak’ a cicababák, de ez letagadhatatlan tény!
Éppen ezért egy énekesnek elengedhetetlen kellék a stabil, szép, de kényelmes cipő. Na de.. térjünk vissza a kolléganőhöz. Megkérdeztem tőle, hogy ő hogy bírja, hiszen ebben nem lehet órákat eltölteni. Plusz még táncolni is.
Ő nemes egyszerűséggel közölte, hogy ez így van, de már egy ideje azt csinálja (táncosnőktől tanulta..) hogy bevesz egy jó erős fájdalomcsillapítót és a gond máris nem gond többé!
Tényleg ilyen fontos lenne az a pár centivel magasabb sarok, hogy indokolatlanul mérgezzük magunkat mindenfélével? Szerintem nem erről kellene szólnia, és nem is javaslom senkinek, hogy ezt a megoldást válassza! Mint a lány is mesélte, másnap (mikor már nyilván elmúlik a hatás) néha nagyon nehéz ráállnia a lábára, de “délutánra már bejáratódik”…
Lányok! Se fellépés, se cipő nem lehet annyira fontos, hogy tönkretegyétek magatokat érte! Annyira jó cipőket lehet kapni, nem kell platform-szörnyekben tipegnünk a sikerért!
Milyen a jó cipő?
1. Lehetőleg bőr. Vagy textil anyagú. Egyszer vettem egy gyönyörű strasszos-fémláncos ékszercipőt. Valami ilyesmi volt, hát ez gyakorlatilag egy fotózás erejéig volt hordható, mondjuk, ha közben fekszel, vagy ülsz. A fém, strassz és műbőr bántok elég hamar szétszedik a lábat. Felejtős, ha, jót akarsz magadnak!
2. Pántos: igen, keresztbe ketté vágja és így rövidíti a lábat a bokapánt, optikailag nem egy főnyeremény. De muszáj, hogy stabilan a lábadon tartsa a cipőt – aki lépett már ki fellépés közben a cipőjéből, az biztos, többet nem hord majd pánt nélküli változatot! Viselj testszínű (pl. pezsgő színű szatén) cipőt, ha el akarod kerülni az optikai csalódást.
3. Max. 10 cm sarok. Aki napközben, civilben is gyakran hord magassarkút, és túlsúlya sincs, az elmehet 12 cm-ig. Igazán kényelmes és már elég látványos az a 7-10 cm-es sarokmagasság, általában az üzleti életben is ilyet hordunk. DE ezek a cipők 3-4 órás viseletre “lettek kitalálva”. Lehető legtovább maradj laposabb sarkúban (azaz csak közvetlenül fellépés előtt húzd fel, ne abban mászkálj a helyszínen) és amint teheted, vesd is le!
4. CSAK színpadra! Színpadi embernek vannak színpadi cipői. Pont.
A fellépő cipőben nem megyünk partyzni, színházba se, egyáltalán sehova máshova nem viseljük, csak fellépéskor. Minden használat után (általában ez másnapot jelent) TISZTÁN rakjuk el. Ha kell (pl. textil cipőknél) finoman samponos vízzel kimossuk, megszárítjuk, sámfa-vagy papírtömés, és mehet a helyére. Amint sérülés látszik rajta (sarka, anyag stb.) megjavíttatjuk vagy NEM HORDJUK többet színpadon.
Nálam pl. így néz ki egy másnap, a mosógép tetejére rakva várja a fellépő táskáim tartalma, hogy elrakjak mindenkit szépen a helyére :) Hogy Soma Mamagésa CD-je hogy került oda, azt nem tudom… Valószínűleg már a mosógépen volt, mert vele énekeltem be előző este :)